אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    שינוי דמי מזונות הילדים

    שינוי דמי מזונות ילדים

    שינוי דמי מזונות הילדים אינו עניין של מה בכך, ועל פי הפסיקה הישראלית על מנת להביא להגדלה או להפחתה של דמי המזונות יש להוכיח "שינוי נסיבות מהותי" בין המצב כיום לבין המצב בעת פסיקת המזונות המקורית. יובהר כי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני ידרשו ראיות מוצקות הנתמכות במסמכים וכו' המוכיחים שינוי שכזה.

    במידה ובית המשפט/ בית הדין יתרשמו שהמבקש אינו מגיע "בידיים נקיות" ומנסה להגדיל/להפחית את דמי המזונות ללא סיבה מוצדקת ופועל בחוסר תום לב  עלול הוא לדחות את הבקשה ואף לגזור על המבקש הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין.

    ההגדרה של שינוי מהותי בנסיבות היא להציג ולהוכיח שינויים נרחבים ובניהם: הוצאות פתאומיות, פגיעה בפרנסה, סגירת העסק, שינוי במצב הנפשי שהוביל לשינוי במצב הכלכלי וכו'. הכוונה הינה לשינוי לא צפוי שהתרחש בחיי המשלם את המזונות ושלא ניתן היה לצפות אותו בעת פסיקת המזונות המקורית.

    הפרוצדורה המשפטית המקובלת הינה הגשת תביעה להפחתת/להגדלת המזונות, במצב זה הצד השני יגיש כתב הגנה ובו  טענות המתגוננות כנגד התביעה, כלומר יסביר מדוע אין מדובר בשינוי מהותי בנסיבות או שמדובר אמנם בשינוי הנסיבות ואולם אינו מהותי ולפיכך אין לבצע כפי הנדרש בכתב התביעה.

    יובהר כי בתי המשפט/ בית הדין הרבני מפחיתים/מגדילים את המזונות במצבים חריגים כאשר הצד המבקש מצליח להוכיח ברמה האקטיבית הן עובדתית והן ראייתית את השינוי הנדרש, דבר שמושפע ממצבו המשפטי של המבקש, טענות ההגנה ויכולת של עו"ד המבקש לנתח את הסוגיה ולהציגה בפני בית המשפט בהתאם לנדרש.

    סכום המזונות החודשי הוא לא אחיד ויכול לנוע בין סכומים של 1300-2500 ₪ לילד ללא סכום המדור ואחזקת המדור, הוצאות חינוך והוצאות חריגות וזאת בהתאם לרמת ההכנסה וזמני השהות של אותו ההורה עם הילד.

    במאמר זה הצגנו את ההיבט העובדתי והמשפטי הנדרש בתביעה להגדלת/הקטנת מזונות ילדים, ואת הנתונים השונים הנוגעים לסוגיה זו .

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא תביעה להגדלת/הפחתת מזונות ילדים. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן