אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    אי ציות לתמרור עצור

    אי ציות לתמרור עצור היא בין העבירות הנפוצות והחמורות בישראל, ובמרבית הפעמים לא מדובר באי ציות, אלא אי דיוק בדרישות החוק לעצירה מלאה. לכן, לא מעט פעמים, גורמי אכיפה כותבים דוח על עבירה חמורה, לא עקב "אי ציות" לתמרור, אלא עקב חוסר תשומת לב של נהג לכללים.

    תמרור עצור מורה לנהג לעצור את רכבו בצורה מוחלטת, ולתת זכות קדימה לתנועה החוצה, לפני שהוא ממשיך בכניסה לצומת. ההוראה מבהירה כי יש לבצע עצירה מלאה (ולא "גלישה" איטית), כמו גם לתת זכות קדימה. במידה והתמרור מוצב בצד ימין, הוראת התמרור חלה על כל הנהגים, הן אלו הפונים ימינה וישר והן לאלו הפונים שמאלה. כאשר התמרור מוצב בצד שמאל, הוראת התמרור חלה על אלו הפונים שמאלה בלבד.

    העונש על אי ציות לתמרור עצור.
    אי ציות לתמרור עצור, ללא סיכון הציבור, היא עבירה מופחתת, אשר בצידה קנס של 250 ₪ ו-4 נקודות.
    אי ציות לתמרור עצור, תוך סיכון ציבור המשתמשים בדרך, נחשבת לעבירה חמורה יותר, אשר בגינה יזומן הנהג לבית המשפט, וככל שיורשע הנהג, יזקפו לו 10 נקודות. בנוסף לכך, קצין משטרה רשאי לפסול מנהלית לנהג את הרישיון למשך 30 יום במקום.
    כאשר אי ציות לתמרור עצור מביא לתוצאה של תאונה עם נפגעים, או תאונה קטלנית, או אז העבירה נחשבת לחמורה במיוחד, אשר מביאה עימה פסילה מנהלית מיידית ל- 60-90 ימים, 10 נקודות וזימון לבית המשפט יחד עם כתב אישום.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא עבירות תנועה. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן