אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    עבירות משקל יתר וחריגה

    עבירת משקל יתר

    עבירת משקל יתר הינה אחת העבירות הנפוצות בקרב נהגי המשאיות. כלומר מעמיסים עודף משקל על המשאית מעבר למה שקבע בחוק.

    התנהגות זו נובעת מהרצון לחסוך בעלויות הובלה. בהתאם לסעיף 85 א' בתקנות התעבורה תשכ"א-1961 קבוע כי אין להוביל מטען ברכב, אלא אם המבנה של הרכב וחלקיו  ניתנים להובלה בטוחה. בסעיף 85 (א') (5) נאמר כי המשקל הכולל של הרכב לא יעלה על המשקל הכולל המותר שמצוין ברישיון הרכב.

    הנהג אשר ייתפס יקבל עונש בהתאם למידת החריגה, עד למידת חריגה הקבועה בתקנות יקבל הנהג קנס, ואולם באפשרותו להגיש בקשה להישפט ולטעון את טענותיו בבית המשפט.

    במידה והנהג נתפס עם חריגה של עד 10% מהמשקל הכולל, יוטל עליו קנס של 500 ₪. במידה וחרג מעל 10% ואולם פחות מ-25%, יוטל עליו קנס בסדר גודל של 1,000 ₪.

    נהג שנתפס בעבירה של משקל יתר יקבל זימון לבית המשפט, כמו כן עלול להינטל ממנו הרישיון למשך 30 ימים.

    בשנים האחרונות ולאור העבירות הרבות שנעשו בכביש , בתי המשפט לענייני תעבורה מחמירים עם העבריינים, תוך רצון להפחית את כמות התאונות.

    משטרת ישראל פועלת בשנים האחרונות באכיפת עבירה זו, ובודקת באמצעות מאזני דרך בהתאם לשקילת המשאיות והרכבים האחרים. יש להבהיר כי בסמכות המשטרה אף לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג לחודש.

    עבירת נהיגה במשקל יתר להוראות נבחנת ברצינות בבתי המשפט לתעבורה, ולכן על מנת להקל על האירוע, יש להתייעץ עם עו"ד הבקיא בעולם דיני התעבורה אשר יבחן את התיק, את הנסיבות של האירוע וימצא את "הכשלים" של התביעה.

    במאמר זה סקרנו בקצרה על עבירת משקל יתר, ואת מאפייניה.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא עבירת משקל יתר. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן