אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    דרגות רישיון/רכב ציבורי

    דרישת סף בסוג הרישיון במכון רפואי

    בהתאם לתקנות התעבורה יש לערוך בדיקות כשירות רפואית לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לקבל רישיון נהיגה מסוג מסוים והם:

    1. רישיונות נהיגה ציבוריים- כגון רישיון מסוג D1 למונית שכולל רישיונות לנהיגה על אוטובוס זעיר ולהסעת ילדים, רישיון מסוג D לאוטובוס, רישיון מסוג D3 באוטובוס זעיר פרטי.
    2. רישיונות מסחריים- הדוגמא המובהקת לכך הינה רכב משא כבד דרגה C מעל ל-12 טון, וגורר מסוג דרגה E.

    בסוגי רישיון הללו, מחייב המכון לבצע בדיקה רפואית כתנאי לקבלתו, היות ומדובר ברכבים מיוחדים אשר מסיעים את הציבור או ציוד רב , והדאגה לבריאות הציבור ובטיחותו קודמת לכל.

    בהתאם לסעיף 55 לפקודת התעבורה קיימת אפשרות להגיש ערר על החלטת רשות הרישוי ועל המכון הרפואי בדרישתה לפסול את רישיון נהיגתו של נהג ,כאמור את הערר ניתן להגיש תוך 30 יום מקבלת ההודעה בכל הנוגע לפסילה.

    במידה והנהג לא הגיש את הערעור תוך מועד ה- 30 ימים ממתן התשובה לנהג, הנהג יכול לחזור לבדיקה חדשה אך ורק תוך מועד של שנה מיום הבדיקה.

    את הערר על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומשרד הרישוי יש להגיש לוועדת ערר במסגרת משרד הבריאות.

    יש לשים לב כי הערר הינו בעניין רפואי הכולל טענות עובדתיות ומשפטיות רבות ובצידן הדרישה לקבלת הערר וביטול הסירוב.

    לוועדת הערר קיימת סמכות בלעדית לבטל את החלטת המכון הרפואי, להורות על הפניית הנבדק לביצוע בדיקה נוספת או לאשר את החלטת הרופא ובכך לסרב לבקשה.

    במקרה בו ועדת הערר, החליטה לא לשנות את החלטת המכון הרפואי וקיבלה את טענות המכון והותירה את הפסילה, קיימת אפשרות להגיש ערעור מנהלי על ההחלטה של הוועדה לבית המשפט המחוזי.

    יש לציין, כי עצם הגשת הערר לבית המשפט יתבסס על טענות משפטיות בלבד ולא רפואיות, כלומר לא יתקבלו כל טענות בנוגע למומחיות או הכשרת הרופאים בוועדת הערר. בין היתר ניתן לטעון במכון הרפואי טענות בדבר ניגוד עניינים וטענות משפטיות.

    במאמר זה סקרנו בקצרה על סוגי הרישיונות המחייבים בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ואת ההשגות על המכון הרפואי וועדות הערר.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא המכון לבטיחות בדרכים. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

     

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן