אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    עבירות קו לבן/קו צהוב

    עבירות קו לבן/ קו צהוב

    קו הפרדה רצוף משמש כאחד הסימונים המרכזיים שנמצאים על הכביש אשר מיועדים לשמירה על ביטחון הציבור לרבות הולכי הרגל והנהגים.

    קווי הפרדה רצופים באים: לידי ביטוי בסימונים שונים על הכביש וביניהם:

    1. קו הפרדה בצבע לבן- קו המסמן נתיב , משמע אסור לעקוף או לעצור לידו.
    2. קו לא רציף בצבע לבן- בקו זה ניתן לנהוג מימינו ומותר לחצות אותו אך ורק לשם עקיפה וזה בלבד.
    3. קו מפקיד עם קטעים בצידו הימני- ניתן לחצות את הקו אך ורק בתנאי שמקיימים את כללי הזהירות ובמידה ותנאי הדרך מאפשרים זאת.
    4. קו רצוף בצבע צהוב- מסמן את שפת הכביש, קיימת אפשרות לנהוג משמאל לקו זה.
    5. קו בצורה מלבן- קו שמסמן את כיוונו של הנתיב לשם פנייה ימינה או שמאלה.
    6. קו לא רציף בצבע צהוב- מיועד לאוטובוסים , מוניות, ומוניות שירות בלבד.

    בהתאם לדין הישראלי אינו קיים איסור מוחלט על ביצוע עקיפה בצורה גורפת ולעיתים מדובר במעשה נדרש היות ובכביש מונחים חפצים, במפרים ומכשולים שונים. עם זאת מדובר בפעולה שלעיתים תהיה מסוכנת ונדרש לבצע אותה בזהירות הנדרשת בהתאם לתנאי הדרך ודרישות החוק.

    דרישות החוק כוללות את הצורך לבצע עקיפה אך ורק מצידו השמאלי של הנתיב ואסור בתכלית האיסור לעקוף בצד ימין של הכביש. עם זאת, להוראה זו יש חריגים והם כאשר הנהג נוסע בנתיב שמיועד לפנות אך ורק ימינה.  ואולם גם לחריג יש תנאי והוא האיסור לעקוף מימין במידה והדרך לא פנויה.

    חציה של קו הפרדה רצוף הינה עבירת קנס והעונש בגין עבירה זו הינו סך של 500 ש"ח+ 6 נקודות.

    פעולת עקיפה תוך חצייה של קו הפרדה רצוף ועבירה של עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציה של קו הפרדה רצוף הינה זימון בפני בית המשפט לענייני תעבורה וכן 10 נקודות. עבירה זו הינה העבירה החמורה בקרב מדרג העבירות החמורות בכל הנוגע לעקיפה מסוכנת.

    העונשים שהנהג מבצע העבירה עומד לפניהם בבית המשפט לעניינית תעבורה שונים ומגוונים ומותאמים בהתאם לאירוע הספציפי והעבר התעבורתי שלו.

    העונשים כוללים פסילת פסילת רישיון נהיגה, פסילה על תנאי, קנסות, ואף במקרים חריגים שאין מדובר בפעם ה ראשונה ובנסיבות מיוחדות ומחמירות אף מאסר על תנאי ומאסר בפועל.

    במאמר זה סקרנו בקצרה על עבירת חציית קו לבן, את מאפייניה השונים ואת העונשים.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא עבירת חציית קו לבן . ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן