אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    נהיגה תחת השפעת סמים

    לא מעט מחקרים בודקים את השפעת הסמים על התנהגותו של אדם. באופן כללי, אין מחלוקת כי הסמים משפיעים על התנהגות, מחשבה ותודעה, על שליטה ואבדן חושים. בוודאי כאשר נהג נוהג ברכב והוא תחת השפעת סמים, גדל הסיכון משמעותית והוא כרוך באבדן שליטה. סמים יכולים להשפיע על יכולת הריכוז, אשר ללא ספק נפגמת, כמו גם על זמן התגובה, אשר יכול שיהיה איטי או מהיר וחד.
    גם אם הנהג לא השתמש בסמים (עישון או אחר) בסמוך לנהיגה, עדיין קיימים שיירים בגופו ולכן יחשב אותו נהג, כנוהג תחת השפעת סמים. העונש הצפוי למבצע עבירה חמורה זו יכול שיהיה מאסר, פסילת רישיון ארוכה ולמשך שנים ורכיבים נוספים.

    הדין לגבי נהיגה תחת השפעת סמים:
    על פי פקודת התעבורה – אסור לנהוג כאשר הנהג נמצא תחת השפעת סמים (פקודת הסמים מפרטת מהם סוגי הסמים האסורים בשימוש).
    בניגוד לאלכוהול, בנהיגה תחת השפעת סמים – הכמות המותרת הינה 0, כאשר כאן אין הבדל בין נהג ותיק/רגיל לבין אוכלוסיה מיוחדת. גם נהג שנעצר לאחר שהשתמש בקנביס רפואי לדוגמא, אשר ניתן לו היתר יכול שיואשם בעבירה זו ויש שהדבר ישמש כנסיבה מקלה אך עדיין, אסורה נהיגתו תחת השפעת סמים.
    משמעות הדבר היא שכל תוצאה חיובית שתתקבל מהווה עילה להגשת כתב אישום לעניין נהיגה תחת השפעת סמים.

    הליכי האכיפה/הבדיקה:
    בדיקה לאיתור סמים מבוצעת לרוב באמצעות לקיחת דגימת שתן, אשר נשלחת למעבדה מיוחדת המתמחה בנושא ובתנאים מיוחדים. ניתן לסרב לבדיקה אך חשוב – אם תסרבו לבצעה, הדבר יחשב כאילו בגופכם סמים ובכמות גבוהה ולכן תואשמו ככל הנראה בנהיגה תחת השפעת סמים – סירוב לביצוע הבדיקה.
    באם חלילה היה הנהג מעורב בתאונת דרכים, גורם רפואי מוסמך יכול לבצע הבדיקה. לנהג תינתן אפשרות להתייעץ עם עורך דין טרם ביצוע הבדיקה ועו"ד מנוסה ידע להדריך אתכם כיצד לנהוג בהליך על מנת שלא לפגוע בזכויותיכם.

    נהג שהוגש נגדו כתב אישום הגין נהיגה בשכרות / סמים ויורשע בדין, ישלח למכון הרפואי, שם יוחלט הא יותר לו לשוב ולנהוג ובאילו מגבלות.

    משרד עורכי דין אייל עברון, עוסק בתיקי נהיגה בשכרות והשפעת סמים, טלפנו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא נהיגה תחת השפעת סמים. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

     

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן