אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    ייפוי כוח מתמשך

    יפוי כח מתמשך
    יפוי כח מוגדר על פי החוק כמתן הרשאה לאחר (מיופה הכח- השלוח) לבצע פעולה משפטית בשם השולח. בכל הנוגע ליחסים המשפטיים, הלקוח מיפה את עורך דינו לבצע בשמו שלל פעולות משפטיות וביניהם: חתימה על מסמכים, ייצוג וכו'.

    במונחים המשפטיים קיימים מגוון רחב של ייפויי כח שונים ומגוונים וביניהם קיים יפוי כח מתמשך.
    יפוי כח מתמשך הינו מסמך מעוגן משפטית במסגרתו בגיר מעל גיל 18 שמבין את משמעות יפוי הכח יכול להחליט מי האדם אשר יקבע בענייניו כאשר לא יוכל להחליט על עצמו עקב סיבה מסוימת.

    הסיבות לאי כושר החלטה שונות ומגוונות וביניהן: מחלות זכרון, מוגבלות שכלית/ נפשית, זקנה וכו'. יפוי הכח המתמשך יאפשר למיופה הכח לקבוע לגבי ענייניו האישיים בנושאים אשר יגדיר אותם מראש בהיותו צלול ובר דעת. החלטות אלה עלולות להיות בכל ענייני הממון, התנהלות עם חשבונות בנק, כסף, תנאי המגורים, היבטים רפואיים וכו'. אפשרות לקביעת יפוי כח שכזה נוצרה לפני מספר שנים וקבועה בחוק הכשרות והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962.

    קיימים שלל הבדלים בין יפוי כח מתמשך לבין מינוי אפוטרופסות באמצעות הגשת בקשה לבית המשפט. בין ההבדלים המרכזיים קיימים שלושה מרכזיים והם:

    1. אופן ביטול המינוי– על מנת לבטל את מינויו של האפוטרופוס אשר ממונה על ידי בית המשפט יש להגיש בקשה מסודרת לבית המשפט אשר יבטל את המינוי והוא הגורם הבלעדי שמוסמך לכך. כאשר מיפה הכח רוצה לבטל את המינוי של מיופה הכח הוא יכול לעשות זאת בכל שלב כל עוד כשיר לכך משפטית. יש לפנות לעורך דין אשר ישלח הודעה לאפוטרופוס הכללי בדבר ביטול המינוי והאפוטרופוס יאשר זאת.

    2. ניהול ופיקוח– במצב שבו מתמנה אפוטרופוס דרך בית המשפט על מיופה הכח לדווח אודות התנהלותו השוטפת לאפוטרופוס הכללי. בניגוד לכך, מיופה כח ביפוי כח מתמשך אינו צריך לדווח באופן עקבי אודות פעילותו, ואולם קיימת חובה להפקיד את יפוי הכח אצל האפוטרופוס הכללי.

    3. אופן מינוי מיופה הכח– כאשר מגישים בקשה מסודרת לבית המשפט בדבר מינוי אפוטרופוס, בית המשפט הוא שיחליט לגבי המינוי ולא מייפה הכח. עם זאת, ביפוי כח מתמשך מייפה הכח יחליט מראש בידי מי להפקיד את ענייניו האישיים.

    בשנים האחרונות, הולכת וגוברת המודעות לעריכת יפוי כח מתמשך, לחשיבותו ולצורך המיידי בעריכתו. כולנו רוצים לדעת מראש וביותנו צלולים מי האנשים אשר יקבעו את ההחלטות הנוגעות לעניינים האישיים שלנו. לשם כך, עליכם לגשת בהקדם לעורך דין אשר מוסמך לערוך יפוי כח מתמשך. עורך הדין יסביר לכם את כלל המשמעויות הנובעות מן המסמך, את ההשלכות הצפויות לכם וינסח את רצונכם בכתב כנדרש.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא ביפוי כח מתמשך. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן