אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    אופנועים ואופניים חשמליים

    אופנועים ובייחוד אופנים חשמליים הפכו נפוצים מאוד בישראל, הן בשל הנוחות והן בשל ההימנעות מהפקקים הארוכים. עבירות הנהיגה הייחודיות לרכב דו גלגלי נפוצות מאוד (מעבר לעבירות התנועה החלות על כל סוג של רכב/אופנוע/אופניים), והן: נסיעה ללא קסדת מגן, הרכבת אדם ללא קסדת מגן, הרכבת קסדה לא קשורה ואחרות. בשנים האחרונות אנו עדים להחמרה באכיפה ובענישה בכל הנוע לעבירות אלו.

    קסדת מגן של אופנועים וקסדת מגן של אופניים ואופניים חשמליים.
    לקסדות נקבע תקן המצוין בתקנות התעבורה, בתוספת שנייה, כאשר קיים הבדל בין קסדת אופנועים לבין קסדת אופניים ואופנים חשמליים בחומרי הגלם, ההתקנים וכו'. התקנים כולם בכל המקרים, מאושרים על ידי משרד התחבורה.

    נהיגה באופנוע ללא קסדת מגן (כולל תלת אופנוע, אופנוע עם רכב צידי).
    תקנות התעבורה קובעות כי, "לא ינהג אדם באופנוע או בתלת-אופנוע (עם או בלי רכב צידי) , לא ירכב עליו ולא ירשה לאחר לרכב עליו, אלא אם כן הוא חובש קסדת מגן". על הקסדה להקשר ברצועה על מנת למנוע את נפילתה בשעת הנסיעה. העונש על אי חבישת קסדת מגן גוררת הוא קנס על סך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במרשם משרד הרישוי, או ברירת משפט.

    רכיבה על אופניים או הרכבת אחר על אופניים ללא קסדת מגן.
    פקודת התעבורה קובעת כי לא ירכב אדם על אופניים, ולא ירכיב אדם אחר, אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים. על הקסדה להיות הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת הנסיעה. חובת חבישת קסדת מגן כאמור לא חלה על בגיר בדרך עירונית אלא בזמן פעילות ספורטיבית בעיקרה. הסנקציה הקבועה בגין עבירה זו הינה הזמנה לדין.

    הרכבת נוסע ללא קסדת מגן.
    תקנות התעבורה קובעות איסור לנהוג על אופנוע או תלת אופן ולהתיר לאדם אחר לרכב עליו, מבלי שחבש קסדת מגן. העונש על עבירה זו, הינו ברירת משפט או קנס על סך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במרשם משרד הרישוי.

    ישנן עבירות נוספות אחרות הייחודיות לנהיגה על אופנוע ו/או אופניים/אופניים חשמליים.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא עבירות תנועה באופנועים ו/או אופניים חשמליים. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן