אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    שינוי מקום מגורים

    שינוי מקום מגורים

    עם פירוק החבילה וסיום המערכת הזוגית בין בני הזוג, נדרשים הם להסדיר סוגיות מרכזיות בחייהם וביניהן את אחת הבעיות הנפוצות ביותר והיא מקום התגוררותם של הילדים והוריהם.

    בהתאם לסעיף 15 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות התשכ"ב- 1962, בסמכותם של ההורים להחזיק בילדים ולקבוע את מקום מגוריהם.
    סעיף 24 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות התשכ"ב- 1962 קובע כי במידה וההורים חיים בנפרד יחליטו ההורים מי מהם יחזיק בקטין (משמורת) ואת הזכויות של ההורה השני לבוא עמו במגע (זמני שהות- הסדרי ראיה לשעבר).

    אחד האירועים המרכזיים במסגרת הליכי הגירושין הינו הרצון של אחד ההורים להעתיק את מקום מגוריו ברמה הפנים מדינתית או ברמה החוץ מדינתית, כלומר לעבור ממקום א' למקום ב' בתוך גבולות המדינה או לעבור מארץ ישראל לחו"ל. במצב שכזה נאלצים בתי המשפט להכריע בסוגיה סבוכה ומורכבת האם לאפשר להורה לעבור עם הילדים למקום מגוריו החדש או לסרב לו וכך בעצם להשאיר את ההורה במקום מגוריו הנוכחי.

    יש לציין כי סוגיה זו משפיעה ישירות על ההורה השני והיכולת שלו להתמודד עם שינוי שכזה, הן מבחינת קיום זמני השהייה שלו עם הילדים ובמקרים חריגים אף עלולה להוביל לפגיעה במערכת היחסים שלו עם ילדיו. במסגרת שיקוליו בוחן בית המשפט מספר פרמטרים שונים ומגוונים וביניהם: האופן בו מטפלים ההורים בילדים בטרם המעבר, הצורך להעתיק את מקום המגורים, בוחנים את אופי הקשר שייווצר עם ההורה האחר ואף מעמידים את זכויותיו של ההורה שדורש מעבר אל מול זכויות הילד וטובתו וכיוצ"ב.

    קיימות מספר גישות שונות אשר בוחנות את מכלול השיקולים והאיזון הנדרש בין זכויות ההורה לבין זכויותיו של הילד.

    גישה א' קובעת כי עצם משמעות ההורות מחייבת ויתור על זכויות כחלק מאחריות ההורית, יכולת השיקום שלו וניהול חייו כראות עיניו אינם נשללים אלא כפופים הם לטובתו של הקטין. מכך ניתן להסיק, כי גישה זו רואה את טובתו של הקטין כזכות עליונה ומחייבת את ההורה להתחשב קודם כל בטובתו וזכויותיו של הקטין.

    גישה ב' קובעת כי להורה החופש המוחלט ליצור את המציאות של עצמו לפי ראות עיניו וזכותו קודמת לטובתו של הקטין וזאת בהתאם לגישה כי הורה שאינו מאושר אינו יכול לגדל קטין מאושר. גישה זו בוחנת את האוטונומיה והחופש של ההורה לעצב את חייו, ורצונותיו קודמים לטובת הילד, תוך נקודת מבט על ההורה כאינדיבידואל .

    התנהלות יעילה, מהירה ונכונה של עורך הדין המומחה לענייני משפחה בתיקים מהסוג הזה הינה הכרחית להצלחת התיק. על עו"ד לפעול בנחישות תוך הפגנת ידע נרחב בפסיקה הישראלית בנושא זה, על מנת למקסם את סיכויו של ההורה להשיג את היעדים המשפטיים הנדרשים לו.
    במאמר זה סקרנו בקצרה אודות העתקת המגורים והסוגיות אשר יעמדו לפתחם של הצדדים. כמו כן, הדגשנו את הגישות השונות של בתי המשפט והצורך של הצדדים להליך, בעו"ד הבקיא בתחום דיני המשפחה.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא שינוי מקום מגורים. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן