אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    צו קיום צוואה/ירושה

    צו ירושה/צו קיום צוואה

    לפי הדין בישראל , עזבונו של אדם שנפטר עובר ליורשים שלו באמצעות ירושה על פי דין או באמצעות צוואה. כלומר, אדם שנפטר וכתב צוואה, הרכוש שלו יחולק בהתאם להוראות הצוואה ויונפק בעניינו צו קיום צוואה.

    במידה והאדם נפטר מבלי שכתב צוואה אז הרכוש שלו יתחלק בהתאם להוראות החוק של חוק הירושה תשכ"ה- 1965 ויונפק בעניינו צו ירושה. עם פטירתו של אדם, היורשים שלו צריכים להגיש בקשה מסודרת לצו ירושה/צו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה במסגרתו יוכרזו היורשים בצורה מסודרת.

    עם הגשת הבקשה ניתן להגיש התנגדויות לצו הירושה או צו קיום הצוואה וזאת בהתאם לזמנים המנויים בחוק. עם הגשת ההתנגדות, יעצור הרשם לענייני ירושה את ההליך ויעביר את התיק לבית המשפט לענייני משפחה, בו יתנהל הליך ההתנגדות.

    קיימים שלל מקרים בהם יעביר הרשם לענייני ירושה את הבקשה לצו ירושה/צו קיום צוואה לבית המשפט לענייני משפחה ובאלו המקרים: הגישו התנגדות לבקשה, המדינה או אחד ממוסדותיה צד בהליך, היעומ"ש או בא כוחו יזם את הבקשה או הצטרף, צוואה בעל פה, האפוטרופוס הכללי מייצג קטין, נעדר או אדם שמונה לו אפוטרופוס מכורח הנסיבות, בצוואה פגם או חסר בה חלק, חלות על הירושה הוראות פרק שביעי, הרשם בחר להעביר את  הבקשה לבית המשפט מסיבותיו.

    על מנת שיוצא צו ירושה או צו קיום צוואה על היורשים להוכיח את המוות של המוריש באמצעות תעודת פטירה (וזמנה) או הצהרת מוות. הרשם יכול לאפשר ליורשים להוכיח את מות המוריש וזמנו בדרך אחרת. במקרים בהם קיימת צוואה יש לצרף את המקורית בלבד.

    יובהר כי בית המשפט רשאי לאפשר לצרף עותק של צוואה או הוכחת הצוואה בדרך שלא כוללת צירופה במקרים בהם: אי אפשר להגיש את הצוואה המקורית/ הצוואה המקורית הושמדה.

    אפשרות נוספת שקיימת אולם אינה שכיחה הינה הגשת בקשה לצו ירושה/ צו קיום צוואה בבית הדין הרבני. עם זאת, במצב שכזה על כלל היורשים לחתום על טופס במסגרתו הם מאשרים כי מסכימים הם לשיפוט בית הדין הרבני. במידה ואחד היורשים מסרב לכך, יש להגיש את הבקשה לרשם לענייני ירושה. יובהר, כי בניגוד לרשם לענייני ירושה שידון בהתאם לדין האזרחי, בבית הדין הרבני ידון בית הדין בהתאם לדיני המשפט העברי וההלכה, דבר שעלול להסב נזק לחלק מהצדדים להליך.

    עם קבלת צו הירושה/ צו קיום הצוואה, יהיה הוא יפה כלפי "כולי עלמא", כלומר על בסיסו ניתן יהיה לקבל גישה לחשבונות הבנק של המוריש, ניתן יהיה לשנות את רישום המקרקעין על שמם של היורשים וניתן יהיה לקבל גישה או מידע לכל החשבונות של המוריש וכל ממונו יחולק בין היורשים.

    במאמר זה סקרנו בקצרה את הסוגיות הנוגעות להגשת בקשה לצו ירושה/ צו קיום צוואה. חשוב בטרם הוצאת צו ירושה/צו קיום צוואה להתייעץ עם עו"ד הבקיא בסדרי הדין ובמהות דיני הירושה.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא הגשת בקשה לצו ירושה/צו לקיום צוואה. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן