אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    פסילה ע"י בית המשפט

    לבית המשפט סמכות לפסול רישיון הנהיגה של כל אדם במסגרת במסגרת תיק המתנהל כנגד הנהג, עקב אישום בעבירת תנועה. בכל עבירה בגינה נפסל רישיון הנהיגה ע"י קצין המשטרה פסילה מנהלית, רשאי בית המשפט לבקשת המשטרה או הפרקליטות להאריך את הפסילה עד לגמר ההליכים בעניינו, מה שמכונה "פסילה עד תום ההליכים".

    בנוסף, בית המשפט משית פסילה כחלק מגזר הדין (עונש), בסוף ההליך המשפטי, בהתאם לחומרת העבירה.

    שלילת רישיון נהיגה, שלילה שיפוטית בעקבות הרשעה בבית המשפט:
    לבית המשפט סמכות מובנית בתפקידו לשלול את רישיון הנהיגה, גם בעבירות שלא מצוין בחוק שחובה לשלול את הרישיון בגינן, ולכן חייבים להסתמך על השכל הישר בנושא והדבר תלוי כמובן בנסיבות שונות, כגון: עברו של הנאשם, חומרת העבירה וכן, חייבים להודות יש ליחס חשיבות גם לזהות הגורם השיפוטי ולשאלה מי מייצג את רשות התביעה בדיון עצמו . אולם כאמור החוק נותן את התבנית הבסיסית לשלילת הרישיון בעקבות הרשעה בבית המשפט לתעבורה. שלילת מינימום חודשיים: אם הנהג הורשע באחת מהעבירות המפורטות בתוספת השנייה, ובשתי השנים שקדמו לאותה עבירה כבר הורשע על אחת מהעבירות המפורטות בתוספת השנייה או על אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה, ייגזר דינו לשלילה לתקופה שלא תפחת משני חדשים. אולם בנסיבות מיוחדות ניתן להורות על פסילת רישיון נהיגה קצרה יותר.

    תקופות שלילה/פסילה ע"י בית המשפט, על בסיס העבירה בה מורשע הנהג:
    שלילת מינימום שלושה חודשים: אם הורשע אדם ע”י בית המשפט על עבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם או ניזוק רכוש, וזאת בנוסף לכל עונש אחר יגזור עליו בית המשפט.
    שלילת מינימום שנה אחת: אם הורשע אדם ע”י בית המשפט על עבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם או ניזוק רכוש ובשנתיים שקדמו לכך, הורשע כבר הנהג בעבירה זו.
    שלילת רישיון מינימום נוספות של שנתיים: נהיגה בשכרות. בעבירות הבאות, ככל והורשע נהג פעמיים בתקופה של חמש שנים: נהיגה ללא רישיון נהיגה, אי ציות לתמרורים, עקיפה מסוכנת, מהירות מופרזת, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה.
    שלילת מינימום שלוש שנים: נהג אשר הורשע בעבירה של גרימת מוות בנהיגה רשלנית או בעבירת ההפקרה לאחר פגיעה.
    בעבירות חמורות אשר חוזרות על עצמן, בית המשפט רשאי גם לגזור שלילת מינימום של חמש שנים, עשר שנים ואף לצמיתות.

    לאחר מתן גזר הדין על הנהג להפקיד את רישיון הנהיגה במזכירות בית המשפט.

    עורך דין הבקיא בהוראות דיני התעבורה, יוכל לסייע להפחית או לבטל את העונשים הצפויים. צרו עם המשרד קשר עוד היום, לייעוץ משפטי ראשוני.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא פסילה ע"י בית המשפט. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

     

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן