אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    פירוק שיתוף בנכסים בין בני זוג

    פירוק שיתוף בנכס

    החלטה בין בני זוג אודות הגירושין מביאה עמה את כלל המורכבויות הנוגעות לחלוקת הרכוש בין הצדדים וביניהם: דירת המגורים, רכבים, נכסי נדל"ן אחרים, מניות, ריהוט ביתי, ציוד ביתי וכו'.

    את החלוקה ניתן לבצע ב-2 דרכים עיקריות והם: א. מכירה של הנכסים- בני הזוג יכולים למכור את הנכסים האחד לשני בהתאם לערך או למכור לצד ג' שמעוניין לרכוש את הנכסים הללו ולחלק ביניהם את התמורה. ב. הדרך השנייה הינה כי כל צד יקבל חלק אחר מהרכוש בהתאם לערך מבלי למכור את הנכסים עצמם וכך בעצם יחולקו כלל הנכסים בעת תשלומי האיזון.

    הסוגיה מסתבכת כאשר מדובר בדירת המגורים בין הצדדים, ובמקרים מסוימים גם הרכוש שנמצא בה. במקרים שכאלה בית המשפט יבחן את הנסיבות הספציפיות של בני הזוג ויחליט כיצד יש לנהוג במקרה הרלוונטי.

    עם הגשת התביעה לפירוק שיתוף בית המשפט יבחן את הסביבה בה מתגוררים הילדים, את הקרבה שלהם לבתי הספר, את היכולת שלהם להחליף בין מסגרות ולהחליף בין בתי הספר במידה והדירה תימכר. כמו כן, בית המשפט יבחן את המצב הכלכלי של בני הזוג והאם הצד שנמצא רוב רובו של הזמן עם הילדים ונשאר בסביבתם הטבעית יכול לכלכל את עצמו במידה והדירה אכן תימכר.

    במקרים אלו בית המשפט יבחן האם ההורה אשר נשאר בסביבה הטבעית יכול לרכוש את דירת המגורים מהצד השני. אפשרות נוספת שתיבחן הינה האם לצדדים יש אפשרות לבצע איזון ביניהם באמצעות נכסים אחרים ובכך להשאיר את דירת המגורים להורה אשר נשאר בסביבה הטבעית של הילדים. במקרים מסוימים עשוי, בית המשפט לקבוע כי החלוקה של דירת המגורים תתבצע לאחר שהילדים יגיעו לגיל מסוים וכו'.

    היבט נוסף שיש לשים אליו לב הינה העובדה האם הוגשה בקשה לצו למדור ספציפי בבית הדין הרבני, ובמקרה כזה עולה השאלה כיצד יש להתייחס לתביעת פירוק השיתוף שתוגש בבית המשפט. בית המשפט עלול במקרים מסוימים לדחות את תביעת פירוק השיתוף בדירה, עד אשר יסדיר הזוג את ענייניו בבית הדין הרבני.

    במידה ובני הזוג מקשים על התהליך, בית המשפט ימנה שמאי שיעריך את שווי הדירה, וכונס נכסים שיבצע את כלל הפעולות הנדרשות להוצאה לפועל של מכירת הדירה.

    חשוב לציין, כי בטרם ניגשים להתמודד עם סוגיה בכל הנוגע לחלוקת רכוש בין בני זוג, ובייחוד במכירת דירת מגורים בין בני זוג, יש להתייעץ עם עו"ד מומחה הבקיא בדיני המשפחה ובעיקר בדיני חלוקת הרכוש ובסדרי הדין בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני. במאמר זה סקרנו בקצרה אודות הסוגיות הרכושיות בדירת מגורים בין בני זוג, ובנכסים אחרים, את המשמעויות והדרכים היצירתיות לפתרון בעיות סבוכות אלו.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא חלוקת רכוש בדירת מגורים/ נכסים אחרים בין בני זוג. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן