אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    עבירות רמזור אדום

    בדומה לעבירת אי ציות לתמרור עצור, ולמרות המסוכנות שבה, עבירת אי ציות לרמזור אדום נחשבת לעבירה שכיחה אצל הנהג הישראלי. בעקבות תיקון שנעשה בחוק, הפכה העבירה לעבירת קנס (1,500 ש"ח) בתוספת 10 נקודות, על פי שיטת הניקוד, כשאר העבירה ברמת חומרה מופחתת. כאשר העבירה נחשבת לחמורה, כמו סיכון ציבור הנהגים והולכי רגל, או תוצאה של תאונה עם נפגעים, יפסל רישיונו של הנהג ל- 30 ימים תוך זימון לבית המשפט, והגשת כתב אישום.

    העונש על ביצוע עבירה זו:
    כאמור, העונש כאשר העבירה ברמת חומרה מופחתת הוא קנס של 1,500 ש"ח + 10 נקודות.
    כאשר אי ציות לרמזור אדום מסכן את המשתמשים בדרך, וחלילה גורם לתאונת דרכים, העונש יהיה פסילה מיידית של 30-60 יום והגשת כתב אישום לבית המשפט, אשר הרשעה יכולה להסתיים אף במאסר יחד עם עונשים נוספים אחרים.

    דרכי האכיפה לעבירת אי ציות לרמזור אדום:
    אכיפת העבירה מתבצעת לרוב ע"י מצלמה אלקטרונית המוצבת בצומת. הצילום שהמצלמה מפיקה יהווה הראיה המרכזית בבית המשפט.
    המצלמה תופעל ע"י חיישן/גלאי המותקן בכביש, כאשר יתבצעו שני צילומים של הרכב עובר את הצומת המרומזר, בהפרש של שנייה אחת בין כל צילום. הצילומים משודרים באופן אוטומאטי למטה המשטרה ונבחנים ע"י שוטר הקובע האם מדובר בעבירה ובאיזו חומרה, ואיזה עונש יש להטיל על הנהג.
    דרך נוספת לאכיפת עבירת אי ציות לרמזור אדום, היא ע"י שוטר נוכח במקום, או על סמך עדותו של אדם אחר שנכח במקום.

    התיישנות העבירה:
    תיעוד העבירה על ידי מצלמה – ההתיישנות חלה 4 חודשים מיום ביצוע העבירה. אכיפה ע"י שוטר (או אדם אחר) – שנה אחת מיום ביצוע העבירה.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא עבירות תנועה. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן