אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    חידוש רישיון נהיגה לאחר ביצוע עבירה חמורה

    הפניה למכון הרפואי עקב עבירה חמורה

    במקרים רבים, נשלחים נהגים לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וזאת עקב עבירה חמורה שביצעו אשר בגינה נדרשים הם לבדיקה כתנאי להחזרת רישיון הנהיגה. כך לדוגמא, בית המשפט לענייני תעבורה יכול להחליט כי נהג היה מעורב בתאונה עקב מצבו הבריאותי/ רפואי, לפיכך בטרם יקבל את רישיונו בחזרה עליו לעבור בדיקה במכון הרפואי.

    אפשרות נוספת, הינה נהג שהיה מעורב בתאונה שבה נהרג אדם יישלח לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וזאת כתנאי בסיסי לשיקול דעת של בית המשפט האם להחזיר לו את הרישיון או להמתין עם החלטה זו.

    היבט נוסף, הינו נהג המשמש כעבריין תנועה סדרתי וצבר לזכותו מעל 72 נקודות יופנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בנוסף לטסט, תיאוריה וקורסים התחלתיים ומתקדמים אותם יצטרך לעבור כתנאי בסיסי להחזרת רישיון הנהיגה.

    אפשרות נוספת הינה במקרים של נהיגה בשכרות חמורה, שלדעת בית המשפט דרושה בדיקה רפואית, כחלק מהתנאים הבסיסיים להחזרת הרישיון לאחר המעשה.

    גם במקרים בהם ביצע הנהג עבירה חמורה במסגרתה הורשע וקיבל פסילה ארוכה, בית המשפט לענייני תעבורה יכול להפנות אותו לבדיקה במכון הרפואי בטרם יוחזר לו רישיון הנהיגה.

    לא זו בלבד, לאחר ביצוע עבירת שימוש בסמים כלומר נהיגה תחת השפעת סמים, יפנה בית המשפט את הנבדק למכון הרפואי ובמסגרתו יטול ממנו דגימת שתן ופעולות נוספות לשם בחינת הימצאות הסם בגופו של הנהג.

    הנהג שמופיע במכון הרפואי יעבור שלל בדיקות רפואיות, מבחני התאמה אישיותית ובדיקה אצל הפסיכולוגים במכון הרפואי לאחרם יקבע האם אותו הנהג כשיר לנהיגה תקינה על הכביש. במקרים מסוימים, יש באפשרותו של המכון הרפואי לשלוח את הנהג לבדיקות חיצוניות הנדרשות בטרם תתקבל החלטה סופית בעניינו.

    יש לציין, כי קיימת חשיבות גדולה להתייעץ עם עו"ד לתעבורה בטרם ניגשים אל המכון הרפואי, על מנת שיסביר על התהליך ויכין את הנהג לקראתו. עו"ד מומחה הבקיא בדיני התעבורה מכיר את "המכשולים" הצפויים במכון הרפואי וידע להכין את הלקוח שלו לקראת הצפוי לו, על מנת לעבור את המכון בשלום ולהחזיר את הרישיון

    במאמר זה סקרנו בקצרה על סוגי העבירות החמורות המחייבות בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ואת מאפייניו.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא המכון לבטיחות בדרכים. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

     

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן