אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    זמני שהות (הסדרי ראייה)

    זמני שהות
    אחת הסוגיות הנפוצות במסגרת הליכי גירושין בין בני זוג הינה הסוגיה של זמני השהות (בעבר הסדרי הראיה) של הילד ים הוריו, כלומר באילו ימים ומועדים ישהה הילד אצל הורה א' ובאילו ימים ומועדים ישהה אצל הורה ב'. המטרה של קביעת זמני השהות הינה לאפשר קשר תומך ולבבי בין הילד למי מהוריו וזאת על מנת שלא לפגוע בילד ובהורים מעבר להריך הגירושין כשלעצמו.

    זמני השהות נקבעים על ידי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני בהתאמה ומתבססים על העיקרון הכללי בסוגיה והוא "טובת הילד".
    אפשרות נוספת אשר עדיפה במהותה הינה קביעת זמני השהות במסגרת הסכם הגירושין. כלומר ההורים קובעים בהסכמה מלאה על זמני השהות והסידורים שלהם בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים, כאשר בסופם בית המשפט בוחן את ההסדר ונותן לו מעמד של פס"ד.

    במצב שבו הצדדים לא הגיעו להסכמה ובית המשפט הוא שנדרש להכריע בסוגיה, יבקש הוא מגורמי הרווחה תסקיר של פקידת סעד אשר תבחן את הצדדים ותזמן אותם לפגישה בסיומה תוגש ההמלצה לבית המשפט.

    ככלל בית המשפט יבחן את ההמלצה ויקבל אותה אלא אם כן (במקרים חריגים) נראה כי יש סיבה מספקת לקבוע זמני שהות שונים ממה שהומלץ.
    סוגיה נוספת אשר מטרידה את ההורים בעת קביעת זמני שהות הינה בכל הנוגע לסופ"שים וחגים .ככל הנוגע לסוגיה זו, ככלל בית המשפט קובע את זמני השהות לסירוגין, כלומר סופ"ש אחד ישהה אצל הורה א' וסופ"ש שני ישהה אצל הורה ב'. כך גם ההסדר הנהוג בכל הנוגע לחגים, אחד אצל צד א' והחג השני אצל צד ב'. בכל מצב של מחלוקת כזו או אחרת יש לפנות לבית המשפט בו מתנהל ההליך והוא יכריע בסוגיה.

    היבט נוסף שחשוב להסדירו הינו בכל הנוגע לחופשות בחו"ל. על הצדדים לקבוע מראש באילו תנאים יוכלו לצאת עם הילדים לחו"ל, כאשר חריגה מההסדר שנקבע תהיה בהסכמה בכתב של ההורה השני.
    במידה וההורים אינם מצליחים להגיע להסדר בכל הנוגע ליציאה מהארץ, ניתן לפנות בבקשה מסודרת לבית המשפט לענייני משפחה/ בית הדין הרבני בדרישה לקבוע הסדר יציאה מחוץ לארץ ואף בהתאם לצורך להגיש צווי עיכוב יציאה מהארץ וערבויות נדרשות.

    יש לציין, כי הצדדים לעיתים לא מייחסים חשיבות רבה לנושא זה ובוחרים לקבוע את ההסדר על הדרך. יש לשים לב, כי להסדר השפעה רבה על חייהם של הצדדים היות ובנקודה זו נקבע הזמן בו יוכלו לשהות עם ילדיהם ושינוי הסדר שכזה לא מבוצע בקלות.
    חשוב לציין, כי בטרם ניגשים להתמודד עם סוגיה בכל הנוגע לזמני השהות, יש להתייעץ עם עו"ד מומחה הבקיא בדיני המשפחה ובעיקר בהסדרים הנוגעים לנושא זה. במאמר זה סקרנו בקצרה אודות סוגיית זמני השהות ומשמעותיה.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא זמני השהות. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן