אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    הפרה של זמני שהות

    הפרת זמני שהות
    אחת הסוגיות הנפוצות במסגרת הליכי גירושין בין בני זוג הינה הסוגיה של הפרת זמני השהות (בעבר הסדרי הראיה) של הילד עם אחד מהוריו.
    כלומר אחד הצדדים אינו מקיים את זמני השהות כפי שנקבעו בהסכם הגירושין או בהחלטת בית המשפט. קיימם מקרים לפיו אחד ההורים, מאחר לקראת הפגישה שלו עם הילד, או מבטל רגע לפני המפגש. הצד השני נאלץ במצב שכזה למצוא סידור חלופי "מעכשיו לעכשיו" שלא לדבר על הפגיעה הרגשית של הילד עקב התנהגות ההורה המזניח.

    לעיתים אחד הצדדים פועל באופן אקטיבי או פסיבי על מנת למנוע את המפחד של הילד עם ההורה השני. כך לדוגמא, הפן האקטיבי- הורה אשר "מקלל" או מעודד את הילד להימנע מקשר עם ההורה השני ובכך מייצר מצב לפיו הילד אינו מעוניין בכל תקשורת עם ההורה. הפן הפאסיבי- כאשר הורה מתנהג בזלזול בהורה השני, מאחר במועדי הפגישות ואינו רואה לנכון לטפח את קשרי הילד עם ההורה השני.

    לשם התמודדות של הפרת זמני השהיה של אחד ההורים קיימים מגוון מנגנונים והם:

    1. פניה ישירה אל ההורה השני– בשלב הראשוני, ובטרם פונים אל ההליכים הנוקשים יותר יש לפנות אל ההורה השני ולנסות להבין מדוע מפר את הסדרי הראיה. קיימים מקרים בהם נסיבות החיים משתנות, דבר אשר משליך על הסדרי השהיה ולכן נדרשים הצדדים להבין אחד את השני ולנסות למצוא את הדרך שתקל על שניהם.
    2. פניה אל מגשר מוסכם על ידי הצדדים– פיתרון נוסף הינו פניה אל ההליכים האלטרנטיביים והם מגשר אשר מתאים לשני הצדדים, והוא ינסה לפשר ביניהם ולמצוא את הדרך לסיום המחלוקת.
    3. פניה אל עובדת סוציאלית– בשלל מקרים, בית המשפט קובע כי עובדת סוציאלית תמשיך לעקוב אחר ההליך למשך תקופה מסוימת. במסגרת אותה תקופה ניתן לפנות אליה במטרה להשיב את הסדרי הראיה על כנם.
    4. פניה אל משטרת ישראל– אפשרות יעילה נוספת הינה פניה אל המשטרה בתלונה אודות הפרת הסדרי הראיה. במצב שכזה, עלולה המשטרה להגיע אל בית ההורה השני ולדרוש להשיב את הילד. בפרקטיקה המקצועית, מדובר בפתרון חלקי היות וקיימת בעיית "תקינה" במשטרה לפתרון סכסוכים אלו.
    5. בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט– סנקציה נוקשה הינה פניה לבית המשפט בבקשה לפי פקודת ביזיון ביהמ"ש, במסגרתה יבקש הורה א' לקנוס את ההורה המפר בסכומים גדולים.
    6. בקשה להגדלת מזונות– במצב שבו ההורה המפר אינו מקיים את זמני השהות כנדרש, משמע הוא שוהה פחות עם הילד ולכן עליו לשלם מזונות מוגדלים.
    7. בקשה לאכיפת הסדרי הראיה– ניתן לפנות לבית המשפט שיורה להורה המפר בצו להפסיק להפר את זמני השהות ובמידה ואכן ממשיך הוא להפר לקנוס אותו בסכום מוסכם שיועבר להורה א' בעבור כל פגישה שאינה מתקיימת.

    חשוב לציין, כי בטרם ניגשים להתמודד עם סוגיה בכל הנוגע להפרת זמני השהות, יש להתייעץ עם עו"ד מומחה הבקיא בדיני המשפחה ובעיקר באמצעים הנוגעים לנושא זה. במאמר זה סקרנו בקצרה אודות הפרת זמני השהות והמנגנונים שקיימים בחוק לפתרון בעיה זו.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא הפרת זמני השהות. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן