אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    הסכם בין יורשים

    הסכם בין יורשים
    לפי הדין בישראל , עזבונו של אדם שנפטר עובר ליורשים שלו באמצעות ירושה על פי דין או באמצעות צוואה. כלומר, אדם שנפטר וכתב צוואה, הרכוש שלו יחולק בהתאם להוראות הצוואה. במידה והאדם נפטר מבלי שכתב צוואה אז הרכוש שלו יתחלק בהתאם להוראות החוק של חוק הירושה תשכ"ה- 1965.

    יש באפשרותם של היורשים לשנות את הסדרי חלוקת הרכוש באופן שונה ממה שרצה המוריש במסגרת הצוואה או הירושה על פי החוק. כלומר, הזכאים לרכוש יכולים לחלק את הרכוש כך שאחד יקבל יותר מהרכוש והשני יקבל פחות או שלא יקבל כלום.

    חוק הירושה מאפשר חלוקה שכזו באמצעות 2 מנגנונים עיקריים:
    1. הנפטר לא הותיר צוואה- בדרך שכזו הירושה תתחלק בהתאם להוראות החוק, היורשים יכולים לבצע ביניהם הסכם בין יורשים שיחלק באופן שונה ממה שזכאים הם בהתאם לחוק, או לחתום על תצהיר הסתלקות מהירושה.
    2. הנפטר הותיר צוואה- במצב שכזה יכולים הזכאים לירושה להכין תצהיר הסתלקות במסגרתו מוותרים הם או יקבלו פחות ממה שמגיע להם. גם במקרה זה, היורשים יכולים לבצע הסכם ביניהם המחלק את הרכוש בצורה שונה מהמצוין בצוואה.

    ההבדל המרכזי בין המנגנונים השונים הינו כי הסכם בין יורשים יתקיים בין היורשים עצמם, ואולם התצהיר הסתלקות יכול להתבצע לאנשים שונים מיורשים הזכאים ואולם אך ורק לטובת אלו אשר מצוינים בחוק.
    יצוין כי התמריצים לביצוע הסכם בין יורשים או תצהיר הסתלקות שונים ומגוונים וביניהם: מצב כלכלי רע של אחד הצדדים ביחס לאחר- כך לדוגמא: אחד היורשים מבוסס כלכלית בניגוד ליורש האחר ומחליט לוותר על חלקו.

    אפשרות נוספת הינה, כאשר אחד היורשים מחליט לוותר על חלקו מכח חוקי המס. כלומר אחד היורשים מבין כי יצטרך לשלם מס עתידי על חלקו ברכוש ומחליט לוותר מראש על חלק זה.

    כאשר מדובר בהסתלקות מירושה או מצוואה, קיימות 2 סוגי הסתלקויות. האחת, הסתלקות כללית- היורש מסתלק מהחלק שלו ברכוש, וחלקו יעבור לשאר היורשים בהתאמה ובהתאם לחלקם.

    השנייה, הסתלקות ספציפית- במצב זה היורש מסתלק לטובת יורש אחר, ואולם בסוג זה של הסתלקות קיימת הגבלה והיא אפשרית לטובת צאצא, אח המוריש ובן זוגו. במידה והיורשים מחליטים כי ברצונם לחלק את הרכוש בצורה שונה, יש להקדים תרופה למכה, לפיכך מומלץ לבצע הסכם בין יורשים מסודר וברור באמצעות עו"ד מומחה בדיני המשפחה והירושה הבקיא בהסדרי ירושה. במאמר זה סקרנו בקצרה את הסוגיות הנוגעות להסכם בין יורשים ותצהיר הסתלקות.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא הסכם בין יורשים או תצהיר הסתלקות. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן