אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    הגדרה כ"ידועים בציבור"

    ידועים בציבור

    המושג "ידועים בציבור" לא מוגדר בחוק במדינת ישראל, אולם על פי פסיקה של בתי המשפט ניתנה הגדרה של "ידועים בציבור" לבני זוג שלא התחתנו על פי דין מכל סיבה שהיא. מה הם הקריטריונים הנדרשים להגדרה של "ידועים בציבור"?

    בני זוג המקיימים חיי משפחה וחולקים משק בית משותף מוגדרים כידועים בציבור. יצוין כי הפרמטר של מגורים תחת קורת גג אחת נבחן גם הוא בטרם קובעים כי מדובר בידועים בציבור ואולם אין מדובר בקריטריון חובה, היות ובני זוג אשר לא נכנסים תחת מאפיין זה הוכרו כידועים בציבור.

    ההגדרה של ידועים בציבור כללית ואינה מפורשת ואולם בחלוף השנים בתי המשפט הכניסו תוכן להגדרה על מנת להסיר מעט מהערפל.

    מאפיין א' הינו קיום חיי משפחה- הכוונה להתנהלות במסגרת חיים משפחתיים והם בילויים, יציאות, תמונות משותפות, קיום יחסי מין וכיצד הסביבה הקרובה מחשיבה את הזוג.

    מאפיין ב' הינו משק בית משותף- האם בני הזוג עושים קניות משותפות לבתים, האם מתנהלים הם כלכלית כיחידה אחת, נבחן קיומו של חשבון בנק משותף, ערבובי כספים וכו'.

    חלק גדול מאותן זכויות וחובות שיש לזוגות שנשואים כדת וכדין יש גם לזוגות המוגדרים על פי הפסיקה כידועים בציבור.
    זוגות הרוצים רישום כידועים בציבור יכולים להוציא תעודה זוגית מטעם ארגון "משפחה חדשה" או תעודת חיים משותפים מטעם ארגון "הויה" ותעודה חופשה וזוגיות מטעם התנועה הרפורמית. הזכויות הקיימות לידועים בציבור כוללות: זכויות כלכליות כמו למשל נקודות זיכוי ממס הכנסה, זכויות הקשורות להורות כגון: אפוטרופסות זמני שהות, זכויות בירושה, זכויות בנושאי דיור.
    זכויות הקשורות בעת פרידה של בני הזוג; מזונות ילדים, מזונות אישה, אחריות הורית, חלוקת רכוש.

    במהלך הזוגיות כל אחד מבני הזוג צבר זכויות סוציאליות או זכויות ברכוש. בעת הפרידה בני הזוג מחלקים ביניהם את הזכויות שצברו במהלך החיים המשותפים.
    בדרך כלל החלוקה נעשית שווה בשווה אולם בית המשפט יכול להורות כי הנכסים והזכויות שנצברו לא יחולקו באופן שווה כמובן שכל מקרה לגופו.
    פירוק שיתוף רלוונטי למצב שבו בני זוג מבקשים להיפרד אולם אחד הצדדים מתנגד למכירת הנכס.
    לכן ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לפירוק שיתוף בדירת המגורים כך שתכפה על בן או בת הזוג שמסרבים למכור את החלק שלו או שלה בדירה.

    נכסי קריירה והמוניטין זה כושר ההשתכרות במהלך החיים המשותפים. כלומר האישה או הגבר לא הגשימו את עצמם מבחינה מקצועית, לא למדו ונשארו בבית וגידלו את הילדים בזמן שבן או בת הזוג השקיעו בקריירה, לימודים וצברו מוניטין והכנסה גבוהה. עצם הוויתור של בן או בת הזוג היא הקרבה כך שבעת הפרידה בן או בת הזוג זכאים לפיצוי כספי בגין ההקרבה במהלך החיים המשותפים.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא ידועים בציבור. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן