אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    בלתי מורשה לסוג/דרגה

    נהיגה של בלתי מורשה לאותו סוג רכב

    במקרים בהם נוהג אדם בכלי רכב מסוים, אך רישיון הנהיגה שבידו בכלל מתאים לסוג רכב אחר, נהג זה עלול להיתפס ולעמוד לדין על נהיגה ברכב שלא בהתאם לסוג הרישיון שלו ולקבל פסילה ארוכה ועונשים נוספים.

    דוגמא מובהקת לכך, הינו נהג שנוהג על אופנוע  מסוג A1 ומחליט לנהוג על רכב בעל רישיון מסוג B. יובהר כי לנהג מסוג זה אין את הרישיון המתאים לאותה הדרגה, לפיכך הוא עובר הוא עבירה חמורה בגין נהיגה שלא בהתאם לתנאי הרישיון.

    דוגמא נוספת, הינה כאשר נהג ברכב מסוג B מחליט לעלות על משאית ולנהוג בדרגת רישיון רכב מסוג C1.

    יובהר כי על אף העובדה שנהג ברכב מכיר את תפעולו של כלי הרכב ואת כללי הדרך והתמרורים הנדרשים, הוא אינו מיומן בכל הנוגע להתנהלות השוטפת ותפעולה של המשאית. כמו כן, זוויות הראיה וניהול התפעולי של מראות המשאית והכיוונים שונים בהרבה מהזוויות או המראות של רכב או האופנוע.

    בית המשפט לתעבורה רואה מקרים הללו כאירועים חמורים ביותר היות והנהג אכן עולה על כלי רכב שאינו יודע לתפעל אותו כנדרש ומסכן בצורה מובהקת את בריאות הציבור ובטיחותו.

    הענישה של בתי המשפט במצבים אלו הינה חמורה ביותר ויכולה להגיע אף במקרים חריגים לכדי מאסר בפועל. במקרים מסוימים ובהתאם לנסיבות מסוימות ניתן אף להימנע מפסילה כלל או פסילה ארוכת טווח. יש לציין, כי בתי המשפט עלולים להטיל מספר עונשים מצטברים: בדמות מאסר, מאסר על תנאי, שלילת רישיון לתקופה, שלילת רישיון על תנאי וקנס כספי.

    יובהר כי מיומנותו של עו"ד הבקיא בעולם דיני התעבורה קריטית בתיקים מהסוג הזה. לעורך הדין היכולת לזהות את הכשלים בראיות ובעובדות של התיק, לנצל זאת לזכותו ולהמתיק את העונש ככל שניתן.

    עורך דין מיומן עלול למצוא את "הבעיות" של המשטרה בתיק ואף לנסות ולהגיע איתם להסדר מקל במסגרתו תוטל על הנהג אחריות "מינימאלית" לנעשה וכך תיקבע הענישה על הרף המקל ביותר.

    במאמר זה סקרנו בקצרה על נהיגה ברכב שלא מאותו הסוג, הסכנות וההשלכות ברמת הענישה.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא נהיגה ברכב שלא מאותו סוג. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן