אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    אי ציות לשוטר

    אי ציות להוראות שוטר

    סעיף 23 (א') (1) לתקנות התעבורה תשכ"א-1961 קובע כי "עובר דרך חייב לציית – להוראות שנותן שוטר במדים, שוטר שהזדהה בתעודת מינוי, או אדם הנמנה עם הג"א כשהוא בתפקיד רשמי בפועל מטעם משטרת ישראל ובמדים, או שיש עליו סימן זיהוי חיצוני בולט אחר שאושר, או שוטר צבאי במדים או פקח עירוני במדים שהוא עובד רשות מקומית שהוסמך בידי מפקד מחוז או ראש אגף התנועה במשטרת ישראל לאחר שקיבל הכשרה מתאימה (בתקנה זו – פקח עירוני);"

    מתקנה זו ניתן להבין כי יש להישמע להוראות כל שוטר ואף פקד עירוני שעובד בעירייה ואי ציות לו כדין אי ציות להוראות שוטר.

    יש לציין, כי באירועים בהם השוטר אינו מופיע במדיו או שלא מזדהה לא קיימת החובה לציית להוראות של אותו השוטר. במקרים בהם השוטר מכווין את התנועה , ההוראה של אותו השוטר תגבר על התמרורים שמוצבים באותה הדרך וחובתו של הנהג לפעול בהתאם לדרישתו של השוטר אף אם דרישתו עומדת בניגוד לתמרורים או לרמזורים המוצבים בסביבה זו.

    אדם העובר על תקנה 23 (א') (1) יוזמן לדין והנהג יקבל זימון להופיע בפני בית המשפט לענייני תעבורה שיקבע את העונש. באופן כללי, אין כל חובת פסילת מינימום בהתאם לחוק ואולם בתי המשפט מתייחסים בחומרה לאירועים מהסוג הזה ומתייחסים לעוברים על עבירה זו ברמה חמורה על מנת למנוע זלזול בגורמי אכיפת החוק.

    בתי המשפט עלולים להטיל פסילה בפועל ואף קנס במקרים אותם יראה כמקרים החמורים של זלזול בשוטר/פקח המשמשים כחלק מאכיפת החוק.

    עם זאת, חשוב לציין כי עבירת אי ציות להוראות השוטר לא נכנסת במניין העבירות בעקבותיהן יכול קצין המשטרה לפסול מנהלית את רישיון הנהיגה.

    יש להבהיר, כי חובת הזהירות של הנהג היא הראשונה לעמוד לפני כל הוראה או דרישה של השוטר. כלומר, גם במצבים בהם השוטר נותן הוראה, והנהג סבור שהוראה זו עלולה לסכן את ביטחון הציבור בכביש אז עליו להפעיל את שיקול דעתו ולפעול בהתאם לחובת הזהירות.

    כלומר סדר הזהירות על הנהג יתקיים באופן הבא: א. חובת זהירות- לפעול בצורה זהירה ולמנוע כל סכנה לציבור. ב. לפעול בהתאם להוראות השוטר- להקשיב לדרישותיו של השוטר. ג. לפעול בהתאם לתמרור- במידה ואין שוטר בדרך יש לפעול בהתאם לתמרור. ד. במידה ואין תמרור יש לפנות את הדרך לנהג שמגיע מימין.

    יש לציין, בית המשפט לתעבורה מתחשב בנסיבותיו המיוחדות של הנהג בעת מתן פסק הדין וביניהם שיקולי עבר תעבורתי קל או מכביד, אירועים מיוחדים שהתרחשו ברגע המקרה וכו'.

    עבירת אי ציות להוראות נבחנת ברצינות בבתי המשפט לתעבורה, ולכן על מנת להקל על האירוע, יש להתייעץ עם עו"ד הבקיא בעולם דיני התעבורה אשר יבחן את התיק, את הנסיבות של האירוע וימצא את "הכשלים" של התביעה.

    במאמר זה סקרנו בקצרה על עבירת אי ציות שוטר, ואת מאפייניה.

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא עבירת אי ציות להוראות שוטר. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

     

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן