אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

    חלוקת רכוש בגירושין

    חלוקת רכוש בגירושין

    בדין הישראלי חלוקת רכוש בין בני זוגות מחולקת ל2 קטגוריות מרכזיות: האחת- זוגות שהתחתנו לפני 1.1.1974 וזוגות "ידועים בציבור" במסגרתם תחול "חזקת השיתוף" הקובעת כי נכסים שנצברו במהלך תקופת הזוגיות המשותפת יחולקו שווה בשווה.

    השניה- זוגות שהתחתנו לאחר ה- 1.1.1974 ובעניינם יחול הסדר איזון משאבים בהתאם לחוק יחסי ממון תשל"ג- 1973, הקבוע את הלכת השיתוף והיא חלוקת כלל הנכסים שנצברו במהלך החיים המשותפים שווה- בשווה מלבד החריגים שבחוק.

    הסכם ממון בין בני זוג שנישאו לאחר ה-1.1.1974 והסכם חיים משותפים עבור זוגות – זוגות שהתחתנו לפני 1.1.1974 וידועים בציבור חשוב לאין שיעור היות והוא קובע את מהותם של הנכסים שנצברו טרם הכניסה הזוגית ליחסים כגון: דירות, קרקעות, רכבים, זכויות סוציאליות, פנסיה, קופות גמל וכו', אלא גם את הנכסים העתידיים שייצברו: זכויות סוציאליות, נכסי קריירה , מניות, אופציות, קניין רוחני, שותפויות בחברות סטארט אפ וכו'.

    להסכם ממון נודעת חשיבות רבה היות והוא קובע את כלל המשמעויות העתידיות ביחסים הרכושיים בין בני הזוג בעתיד הקרוב והרחוק כאחד.

    בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בפסיקה הישראלית ובמקרים מסוימים גם נכסים שנצברו טרם הנישואין הוכרו כנכסים משותפים.

    קיימת חשיבות רבה לשכירת עו"ד המומחה ובקיא בתיקים הרכושיים המורכבים, היות וכל נכס שכזה עלול להסתכם במאות אלפי שקלים אם לא במיליוני שקלים.

    עורך דין הבקיא בסדרי דין ובהליכים הקשורים ליחסי ממון, ינתח את המקרה הספציפי של בני הזוג ויבחן את הדין הקיים ביחס לנכסים הספציפיים ומשמעותם.

    במאמר זה סקרנו בקצרה את הדין הישראלי הקיים בכל הנוגע לסוגיות הרכושיות, ומשמעותם והשפעתם של הסכם ממון/ הסכם חיים משותפים על הנתונים .

    משרד עו"ד אייל עברון, בעל ניסיון רב בתחום. נשמח לסייע לכם בכל עניין הקשור בנושא חלוקת רכוש. ניתן ליצור קשר עם המשרד, ע"י מילוי פרטים בטופס שלמעלה, או בכתובת אימייל: info@eyalevron-law.co.il, או בטלפון 09-9500090, ונענה באופן מידי.

    אנחנו כאן בשבילכם!

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן